Snart semester

Igår när jag klev ut genom sjukhusets entré slog vindarna emot mig. De luktade höst, det luktade skolstart och plocka äpplen från trädet på gården. Det luktade tjocktröja men inte riktigt jacka, inte än. Tidigare resor till Köping har värmen slagit emot mig när jag lämnat bilen och tankarna har vandrat till Grekland och att stiga ut från hotellet på morgonen. 
Men idag. Idag kommer inget kunna slå känslan när jag lämnar sjukhuset bakom mig. Oavsett väder, oavsett vind kommer det betyda SEMESTER. Det kommer betyda 4 helt lediga veckor. Inge mera sjukhus, provtagning, blodutlämning, blodgivning och instrument krångel, bara vila, träning och andra äventyr!

Så just nu går tiden långsamt men snart kommer det där ögonblicket då jag får länna sjukhusets portar en sista gång!(på 4 veckor!)

Pussss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0