Examensarbetet

Här sitter jag hela dagarna och skriver, funderar, läser och ibland chillar. Min del av kontoret lääängst bort i vår laborations korridor:
 
 
När jag gör något aktivt, alltså utför mina försök arbetar jag med denna maskin:
 
 
Sedan odlar jag celler och tar hand om dom också i ett cellodlingslabb en bit bort men där ville jag inte ta några bilder. Men detta är alltså huvuddelen av mitt arbete som bygger på ECIS: Electrical cell-substrate impedance sensing, vilket denna maskin utför. Den mäter ex cellrörelse genom svaga elektriska strömmar.
 
Nu vet ni det,
Pussss♥

Kommentarer
Postat av: Susanne Markgren

Jaha, då har jag full koll...or not:)
Men jag vet att du har det och att du älskar det du gör, puss och kram och Lycka till med det som ska hända (händer)
//mamma

2013-04-25 @ 17:39:07
Postat av: lollol

okej så om de om en vecka behöver göra en skrapning i mina ögon är det då i en sådan maskin som de kollar läget då =) de gör då en odling på skrapet =) skönt att det går bra för dig, snart är det studenten som gäller=)kramar moster

Svar: Njaa det skulle jag inte tro! Det är nog bakterier de letar isf och då skulle det kunna vara en MALDI-TOF som används för att artbestämma om de har maskiner eller bara en ren odling på platta med lite efterföljande tester(: kraam hoppas du får ordning på ögonen!
MaaalinM

2013-04-25 @ 19:51:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0