Värdelösaste 200kr i mitt liv

De är vad jag just spenderat. Har haft ett utslag på ett ögonlock sedan i maj som under sommaren blev större och spred sig till det andra. Nu är de riktigt stora båda två, svider för det mesta och gör RIKTIGT ont när man tränar/på kvällen när man ska sova. Det ena har blivit som en stor förhårdnad så ögonlocket viker sig annorlunda när jag kollar än vad det brukar. Så tänkte att nu, en gång för alla ska jag kolla upp vad det kan vara. Så jag bokade ett läkarbesök.
Jag möter min (gigantiska) gamle farbror till läkare och vad säger han? Han ber mig berätta och kollar skeptiskt på mig hela tiden, säger efter att ha kollat på dem - de syns inte så mycket, så ser inte farligt ut, skulle du kunna tänka dig att avstå från smink? Det hör till saken att jag ALDRIG sminkade mig på hela våren/sommaren till vardags. Nu har det hänt typ 5 ggr. Det vet ju inte han men när jag förklarar det säger han förvånat "Jaha, vad ska vi då hitta på....... Du kan gå till appoteket och fråga efter en salva, blir ingen ekonomiskvinst i att få ett recept så gå och fråga efter något med kortison i."

Visst, det kanske inte är något "farligt" och salvan kanske hjälper(ingen jag prövat tidigare har gjort det..) men han kunde väl, jag vet inte, skrivit en lapp med något förslag? Betett sig lite mer respektfullt mot mig som patient? Jag fick själv sköta typ 70 % av samtalet eftersom han bara satt där och inte verkade ha några ideer om vad han skulle säga. Såg mest uttråkad ut. FY! Jenny, om du ska bli allmänläkare på vårdcentral måste du lova mig att behandla folk med respekt, även om det har "tråkiga och oviktiga" åkommor!

Svårt att fånga på bild med en dålig webcam men det röda området ovanför ögat är det "lilla" utslaget, näsat ögas är längre. Vadå syns inte? Han hade glasögon, kan det vara dålig syn på han?^^,
 
Var bara tvungen att skriva av mig! Puss på er♥

Kommentarer
Postat av: lollo

hej stumpan vet ju inte vad du köpte för salva men prova med hydrokortison salva den är receptfri och brukar vara väldigt bra mot sådant, kolla så du inte har i hårbotten och bakom/i öronen för det kan vara en början på mjälleksem för det får jag i mellan ögonbrynen och det ser ut ungefär så där.hoppas du får bukt med det=9 kramar moster

2012-09-27 @ 14:59:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0