Fröbröd

Här kommer ett recept jag provade i veckan. Gillade det då det var enkelt, gott och kan varieras i oöndlighet!

Här kommer grundreceptet jag utgick ifrån:

Recept
2 ägg
1 msk olivolja
1½ dl sesamfrön
1 dl solrosfrön
1 dl pumpafrön
½ dl vallmofrön
½ tsk salt
krossade linfrön


Det är bara att röra ihop alla ingredienser i en skål och platta ut på ett bakplåtspapper. Strö lite krossade linfrön över. Sätt in i ugnen på 175 grader i 15 min, låt brödet stå kvar på eftervärmen tills det känns helt torrt. Låt svala på galler och bryt sedan brödet till lagom stora bitar. Förvara torrt i en försluten burk.
Receptet fanns här.


Jag hade inga pumpa- eller vallmofrön så jag böt ut dem mot mixade nötter+mera linfrön. Mina bröd passade perfekt till smör och en skiva kalkon men om man är lite kreativ tror jag man kan få ihop vilken smakkombination som helst på bröden!

Lycka till,
Puss♥

Kommentarer
Postat av: Susanne

Vilket spännande recept , ska jag pröva.

2012-03-23 @ 15:43:06
Postat av: "Faster"

Gott och nyttigt, Super:)

2012-03-24 @ 17:40:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0