Städastäda

Håller på med en rejäl storstädning här hemma! Har rensat ur gardeoben och slängt trasiga, slitna kläder och donerat fula,opassande kläder till Myrorna. Tvättade igår och har nu hängt ut alla filtar och liknande på vädring. När jag druckit upp mitt te är det dags för dammtorkning, dammsugning och moppning av golven.

Är dock lite orolig just nu. I Torsdags kväll kom Torsten in med en levande liten mus. Den sprang in bakom sängen där jag inte kunde komma åt den, försökte mota ut den i ca 1h innan jag gav upp pga trötthet då det var runt 23tiden. Igår försökte jag flytta sängen för att få ut han men orkade inte det själv... Så han har suttit där enda tills inatt. Nu vet jag inte var han är längre. Vill ju inte dammsuga upp han eller mosa han om han är bakom något jag flyttar på. Har haft dörren öppen hela dagen så förhoppningsvis har han hunnit smita ut nu men vi får väl se!

Pusss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0