Vinter

Jag älskar doften av kyla och snö, doften av vinter. Den får mig att minnas när man som barn åkte skridskor och pulka och ibland även slängde fram längdskidorna för att ta några varv på gården. Den får mig att minnas frostbitna rosig kinder efter långa äventyr ute på åkern där vi helt orädda, åtminstone till synes orädda, kastade oss ut på bäckens istäcke för att få lite spänning på vår upptäcksfärd. Den får mig att minnas skidbackarna i Idre och värmen av en kopp choklad när fötterna varit så kalla att man trott de blivit isbitar.
Inte konstigt att doften gör mig sådär härligt lycklig och rofylld!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Mysipys :)

2011-12-07 @ 14:22:58
URL: http://paininmyshoulder.blogspot.com
Postat av: Carolina Edlund Tådén

Linn har varit i pulkabacken idag!!!Blötsnö men ändå.......

2011-12-07 @ 17:14:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0